Mijn kinderen gaan met veel plezier naar de Ganzebloem. We wonen vlakbij, maar naast deze praktische keuze was het gevoel voor mij als ouder meteen goed.
De relatief kleine school is prettig en de kinderen en de leraren kennen elkaar bij naam. Het zijn de kleine dingen waar ik blij van word, zoals het ‘goedemorgen’ bij de deur door de directeur.
Lars en Evi ontwikkelen zich op school op een goede manier. Dat komt onder andere door Fides: een methode gericht op de sociaal-emotionele groei, mijn kinderen zijn er thuis ook mee bezig. Het gaat over je eigen ik, jezelf mogen zijn als mens en over het groepsproces. Zo hebben ze gesprekken over dingen waar ze tegenaan lopen en lossen problemen ook samen op.
Zowel praktische informatie als ook berichten over de activiteiten die er zijn lees ik in deze handige app. Het Zomerfeest, de sponsorloop, de speeltuindag of een hulpvraag voor ouders om mee te gaan naar het Boerenbondmuseum staan erin. Ook delen leraren foto’s van een project, thema of van de klas. Superleuk!
“We organiseren samen met de leraren de grotere activiteiten en feesten voor de leerlingen. Zo heb ik dit jaar de sportdag mede-georganiseerd voor de hele school. Dat was best een grote taak, maar toen ik tijdens de dag zelf de enthousiaste kids en ouders zag, was ik dankbaar dat ik dit kon doen. Mijn zoon Lars was natuurlijk supertrots op mij!”
– Nieneke, lid ouderraad
moeder van Lars (7) en Evi (4)
Stan zit in de LAT-klas spelling en in de LAT-klas rekenen. Hij vindt dat zelf erg fijn.
Ik vind het fijn dat onze school een LAT-klas heeft. Mijn oudste volgde ook de LAT-klas spelling en had er veel baat bij. In kleinere groepjes krijgen ze uitleg en ze kunnen op hun eigen tempo werken en leren. Onderdelen die hij moeilijk vindt worden nog eens extra uitgelegd. Als de groep van Stan spelling of rekenen gaat doen, gaat hij naar de LAT-klas.
Door de extra uitleg van juf Carolien in kleine groepjes, krijgt hij de leerstof beter onder de knie. Ik vind het ook bijzonder dat iedereen in de school de LAT-klas accepteert: iedereen hoort erbij. In je eigen tempo werken aan de onderdelen die je moeilijk vindt, daar word ik blij van.
– Inge
moeder van Stan (10) en Lars (12)