Druk op ENTER om te zoeken of ESC om te sluiten

Plusklas

Onze Plusklas

Onze plusklas is voor de meer- en hoogbegaafde leerlingen. Omdat deze leerlingen vaak een extra persoonlijke uitdaging nodig hebben, kijken we samen wat er past. Leerlingen van onze school en van basisschool Beneden Beekloop volgen samen één dagdeel in de week op onze school de plusklas. De plusklas is er voor leerlingen vanaf de tweede helft in groep 4. Naast de plusklas wordt er voor meer-en hoogbegaafde kinderen in iedere groep pluswerk en waar nodig ook Levelwerk ingezet.

Ontmoet juf Astrid van de plusklas

In de plusklas zitten leerlingen, meer- en hoogbegaafden, die meer nodig hebben dan de eigen klas kan bieden. Ze ontmoeten gelijkgestemden, die net als zij anders denken. In de plusklas begrijpen ze elkaar nét iets beter, waardoor ze echt zichzelf kunnen zijn. We zetten vooral in op metacognitie: leerlingen krijgen inzicht en grip op hun eigen handelen in een leerproces.

Tips en tops

Leerlingen geven mij als juf ook tips en tops, een bewuste keuze in het aanleren van het geven van feedback; dat kan soms best weleens moeilijk zijn. Zo krijg ik vaak van hen terug dat ik te veel praat. De leerlingen willen liever sneller met challenges en proefjes werken.

Tulp blue

Tulp red

“Op woensdagochtend krijg ik elke week een plusklasmap.
Ik ga dan naar een ander lokaal om daar aan de slag te gaan.
De hele week werk ik aan opdrachten die uitdagender zijn dan de normale lesstof.”

– Ava