In de onderbouw gaan wij op een spelende manier in een uitdagende omgeving aan de slag! Zo leren onze leerlingen zonder dat ze het door hebben. Leerlingen krijgen veel ruimte om zelf te ontdekken en te leren: daardoor ervaren ze succesmomenten. De overgang van de peuterspeelzaal naar groep 1 richten we zo goed mogelijk in. Ouders delen informatie voordat hun kind naar school komt en dat is prettig omdat we daar dan meteen rekening mee kunnen houden.
Door de stabiele en veilige omgeving op onze school groeien de leerlingen. De lokalen die uitkomen op ons prachtig thematisch ingericht speelleerplein en het uitdagende schoolplein helpen daarbij. Door heel het onderwijs heen zit een rode draad, zodat de overgang naar een volgende groep niet te groot is. Halverwege groep 2 starten we met passende weektaken. We bouwen het spelenderwijs leren rustig af vanaf groep drie, maar helemaal weg gaat het zeker niet: spelen is leuk en belangrijk!
Op school is er een fijne sfeer, leerlingen voelen zich echt gezien. Verder is er regelmatig contact met ouders. De kinderen kunnen in groep 1 en 2 ook hun leukste weekendfoto’s laten zien, die je als ouder naar de leraar stuurt.
“In de les mogen we soms ook zingen en dansen! De juf heeft een keer een nummer opgezet dat ik heel leuk vond. Dit liedje heb ik toen samen met een vriendje voor de hele klas gezongen; we mochten zelfs op de stoel staan!”
Zoey
Kinderen leren spelenderwijs, op die manier ontwikkelen ze sociale en emotionele elementen. Voor groep 1 en 2 zijn er op de gang grote hoeken gemaakt, zoals de bouwhoek. Door aan de slag te gaan met bouwen, gaan kinderen al leren rekenen, leren ze om te communiceren met elkaar en om
samen te werken. Halverwege groep 2 werken de leerlingen met weektaken: dit zijn passende taken per leerling, waar door de jaren heen steeds meer eigen verantwoordelijkheid bij de leerling komt te liggen in het goed uitvoeren en afronden van de taken.