In groep 3 gebeurt er echt een wonder. We zien de kinderen letterlijk leren. Ze leren letters en woordjes en ontdekken dat je daar niet alleen in de klas iets mee kunt doen. Dat is mooi om te zien. We zijn trots dat we dat proces dagelijks mogen begeleiden en kunnen voortzetten in de groepen 4-5 en 6. Vanaf groep 4 zien we leerlingen net iets harder groeien. We zien ze zelfstandiger worden en ze begrijpen ook dat het niet erg is om soms een foutje te maken.
“In groep 5 zat mijn weektaak ineens best vol! Maar met hulp van mijn juf heb ik geleerd om de taken goed te plannen. Daardoor heb ik tijd om naast de verplichte taken, ook leuke losse taken te doen!”
– Mara
“Juf Linda en juf Demi vind ik heel fijn, bij geschiedenis laten ze filmpjes zien waardoor ik het goed snap!”
– Stan
Hallo, mijn naam is Ella en ik zit in groep 4. Hier zijn de boeken die we lezen al wat moeilijker: de letters zijn wat kleiner, zo lees ik dus grotere verhalen! Dat is heel uitdagend en leuk.
Extra hulp
Juf Julia heeft een bord gemaakt, daarop kunnen we gemakkelijk aangeven of we een taak makkelijk of moeilijk vinden. Mijn juf helpt me daarbij of ik pak mijn Chromebook om de informatie op te zoeken. Lukt er iets écht niet, dan steek ik natuurlijk mijn vinger op! De juf legt het dan uit of maakt een instructiegroepje, zodat ik samen met anderen aan de slag kan.
– Ella
Hé hallo, ik heet Mara. Sinds groep 5 heb ik soms een toets: dan mag ik een boek mee naar huis nemen of ik krijg een blaadje met begrippen en verhalen om te leren.
De lessen
Je merkt dat de leraren de lessen leuker voor ons proberen te maken, dan zoeken ze in de les extra informatie op of laten ze filmpjes zien. Ook leren we zelf meer van elkaar! We hebben een tijd geleden een informatiebord gemaakt over een dier; die hing de juf daarna op.
– Mara